Klachtenregeling

Klachtenregeling Caravanserai

Rob Steenbergh, handelende onder de naam Caravanserai Training & Coaching, heeft zich op vrijwillige basis als deelnemer aangesloten bij de Ethische Code van Phoenix Opleidingen, Raiffeisenlaan 26A, 3571 TE, Utrecht.


Caravanserai werkt in haar dienstverlening volgens een aantal uitgangspunten voor het gedrag en handelen van begeleiders zoals beschreven in de Ethische Code van Phoenix Opleidingen.

Lees de Ethische Code: 

https://www.phoenixopleidingen.nl/media/zhli5cus/2017-ethische-code-van-phoenix-opleidingen.pdf 

De Klachtenregeling

 

De Klachtenregeling van Caravanserai heeft als doel om klachten naar tevredenheid op te lossen. 

 

Zo nodig een onafhankelijk oordeel te krijgen over de vraag of Caravanserai heeft gehandeld volgens die Ethische Code en/of wat je in zijn algemeenheid van een bekwame trainer, coach, begeleider mag verwachten. 

 

Caravanserai streeft met deze professionele klachtenregeling naar mogelijkheden om zorgvuldig en respectvol naar alle betrokken tot oplossingen te komen bij een klacht. 

Caravanserai wil met de uitkomsten van een klacht ook de kwaliteit van haar eigen dienstverlening waar mogelijk verbeteren.


De Klachtencommissie


De Klachtencommissie beoordeelt of een deelnemer juist heeft gehandeld op basis van de uitgangspunten van de Ethische Code.

 

De Klachtencommissie bestaat uit minimaal 3 personen, die geen formele banden hebben met Phoenix Opleidingen, maar wel bekend zijn met het werkveld. 

De Klachtencommissie wordt aangesteld door de Ethische Commissie. Sinds 2019 bestaat de Klachtencommissie uit:

-  T. van Hellenberg Hubar (voorzitter)
-  A. Roozenburg
-  A. van Poppelen


Heb jij een klacht over Caravanserai?


Leg je klacht dan eerst voor aan Caravanserai zelf. Richt de klacht bij voorkeur per e-mail aan Rob Steenbergh, rob@caravanserai.nl 

Vermeld bij je klacht duidelijk je naam, e-mailadres en waar de klacht over gaat. Je kunt je klacht ook per post indienen. 

Het adres is: Caravanserai, Brouwersgracht 865, 1015GK Amsterdam


Wil je dat liever niet?


Als je dat liever niet wilt, dan kun je je direct wenden tot de Klachtencommissie van Phoenix Opleidingen. 

Je kunt de commissie bij voorkeur benaderen via klachtencommissie@phoenixopleidingen.nl. 

Vermeld bij je klacht duidelijk je naam, e-mailadres, naam en adres van Caravanserai en waar de klacht over gaat. 

Het postadres is: Phoenix Opleidingen, p/a Klachtencommissie, Raiffeisenlaan 26A, 3571 TE, Utrecht


Wat gebeurt er met jouw klacht?
 

Dat is afhankelijk van waar je de klacht hebt ingediend: bij Caravanserai of bij de Klachtencommissie van Phoenix Opleidingen. 

 

Als je de klacht hebt ingediend bij Caravanserai, dan neemt Rob Steenbergh binnen 5 werkdagen contact met je op. In overleg met jou wordt afgestemd hoe de klacht daarna verder opgepakt zal worden.


Als je de klacht hebt ingediend bij de Klachtencommissie, dan gaat het in het kort als volgt:

-  Na ontvangst van de klacht krijg je van de Klachtencommissie een ontvangstbevestiging. De Klachtencommissie stuurt jouw klacht op dat moment ook naar Caravanserai.

-  De Klachtencommissie bepaalt allereerst of de klacht ontvankelijk is, dat wil zeggen dat de klacht alleen in aanmerking komt voor behandeling als Caravanserai deelnemer is aan de Ethische Code, als sprake is van een begeleidingscontract tussen jou en Caravanserai en als de klacht de uitgangspunten van de Ethische Code betreft.

-  Als de klacht niet ontvankelijk is, dan stelt de Klachtencommissie jou en Caravanserai daarvan op de hoogte en eindigt de klachtbehandeling.

-  Als de klacht wel ontvankelijk is, dan vraagt de Klachtencommissie aan Caravanserai om een schriftelijke reactie op de klacht.

-  De Klachtencommissie stuurt jou de schriftelijke reactie van Caravanserai toe.

-  Daarna vindt met jou en Caravanserai afzonderlijk een oriënterend gesprek plaats. Dat kan desgewenst telefonisch.

-  Als jij en Caravanserai bereid zijn om een bemiddeling of mediation aan te gaan en als deze ook naar beider tevredenheid lukt, dan is daarmee de klachtbehandeling afgelopen.

-  Mocht er geen bemiddeling of mediation plaatsvinden, of als die niet lukt, dan doet de Klachtencommissie een beoordeling van de klacht.

-  De Klachtencommissie informeert jou, Caravanserai en de Ethische Commissie van Phoenix over haar beoordeling en brengt een advies uit over eventuele op te leggen sancties aan de Ethische Commissie.

-  De Ethische Commissie draagt zorg voor uitvoering van het advies en zal jou, Caravanserai en de Klachtencommissie daarover informeren.


Daarmee is de klachtbehandeling afgelopen.


Zie voor een uitgebreide toelichting de Klachtenregeling van Phoenix Opleidingen:

https://www.phoenixopleidingen.nl/media/hgeea0nb/2019-klachtenregeling-van-phoenix-opleidingen.pdf